ZAKAŽI049/214-958;049/214-825 LOKACIJA

Mjerenje gustoće kostiju DEXA SKENEROM HOLOGIC DISCOVERY uz preporuku terapije od strane specijaliste ortopeda

Denzitometrija je metoda za dijagnostikovanje osteoporoze, odnosno stanja smanjene koštane mase, a koje je povezano s povećanim rizikom prijeloma kosti. Dva su osnovna oblika osteoporoze. Prvi se javlja oko 50. godine kod žena u menopauzi, a posljedica je sniženja nivoa estrogena, ženskih spolnih hormona u organizmu, dok se drugi oblik, takozvana “senilna”, javlja oko 70 godine života, kao posljedica slabijeg metabolizma kalcijuma u starijoj dobi. Koštana se masa izgrađuje u mladosti i doba spolne zrelosti. Količina koštane mase ustaljuje se oko 30-te godine. Nakon 40-te postupno se gubi, otprilike od 0,5 do 1 posto godišnje. Skoro svaka četvrta žena starija od 60 godina boluje od osteoporoze. Žene koje su rano ušle u menopauzu ili su im zbog bolesti hirurški uklonjeni jajnici prije 45-te godine, a nisu na hormonskoj supstiticionoj terapiji češće obolijevaju od nje. Dodatni su rizici: porodična istorija bolesti, nedovoljan unos kalcijuma, korištenje steroidnih lijekova, hormonski poremećaji poput hipertireoidizma (“pretjeran rad štitne žlijezde”), hiperparatireoidizma (prekomjerno lučenje paratireoidnog hormona), Cushingova bolest (sindrom izazvan pretjeranim radom kore nadbubrežne žlijezde), hronične bolesti jetre te poremećaji probavnog sistema. Iako su glavne žrtve osteoporoze žene, i muškarci mogu oboljeti od nje. Uzrok osteoporoze kod muškaraca vrlo je često alkoholizam. I gubitak testosterona, glavnog muškog spolnog hormona, može je potaknuti.